La natura connecta l’infant amb la vida.

IMG-20191018-WA0019

Només entrem a l’escola unes branques florides dels presseguers de l’hort i uns farcells  d’herba de Maria Lluïsa que desprenen una olor dolça, guarneixen aquest espai. És l’ambient natural que dona identitat pròpia al nostre projecte educatiu. És el lloc de les olors. Els materials naturals de l’ambient són procedents del nostre jardí i de la diversitat de l’entorn amb una gran riquesa sensorial i  proporcionen a l´ infant equilibri (serenitat i estabilitat emocional) salut i energia. Alguns experimenten els propis cicles de la vida: naixement, transformació i mort. Mentre alguns materials permaneixen, altres es renoven i alguns deixen d’existir.

En aquesta experiència l’infant posa en contacte el seu cos i ho fa amb una dansa on la mirada, el tacte, l’olfacte i el gust ballen plegats. S’endinsa amb la grandesa de l’experiència sensitiva i ho fa mentre es va desplaçant per l’espai . És el món de la descoberta i el coneixement de com es “genera” una part de la vida.

La taula que conté dues propostes amb materials continus ( pinyons, ametlles, cargols, glans, llavors, flors petites seques…) donen plaer en enfonsar-hi  les mans o en remenar-los amb  una sensació de benestar i afavorint la concentració.

DSCN8454   DSCN8451

Un moble de calaixos li mostra entre que pot escollir per conèixer i  fer. Haurà de decidir i potser més endavant prefereix estar una estona amb companyia dels animals. El joc es va teixint com un cabdell de fil. Mentre juguen i agafen allò que han triat es van preguntant: “Que és?… Com és?…” -elaborant  un procés de construcció imaginativa: allò que li surt de dins seu-.

DSCN4293  DSCN0744

“Sembra bones idees en els infants, encara que no les entenguin… Els anys s’encarregaran de desxifrar-les per a la seva comprensió i fer-les renéixer al seu cor”.                                             Maria Montessori

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )